20/12 Het aftellen is begonnen

1.jpgNog tot de start van de Dakar Rally 2012. Toen het inschrijvingsformulier in mei 2011 de deur uit ging leek het allemaal nog heel ver weg. Nu met een paar dagen voor het vertrek lijkt de tijd weer te vliegen. Er ligt nog een lange To-Do lijst en met elk item dat verdwijnt komen er weer 2 nieuwe voor terug. Maar dinsdagavond 27 december vliegen we pas om 19:10 dus hebben we nog even de tijd om alles klaar te krijgen. 

hslogo1_lvn1.pngDonderdag 22 december wordt de Kenny rallykleding opgehaald bij Double D Designs. Deze kleding is in Frankrijk gemaakt en moet als gegoten zitten. Hiermee komt er dan ook bijna een einde aan de maandenlange voorbereiding. Meer dan 400 mails, ontelbare telefoongesprekkenen een ordner vol papieren zijn maar een paar dingen die op je af komen bij deze uitdaging. Het leuke van 'uit de kist' gaan (dus zonder assistentie van team en/of monteurs) is dat je je overal mee moet bemoeien. Van ontwerp website tot sponsorwerving en alle administratie die een stichting met zich mee brengt.

slogo_autodrop.pngVrijdag 23 december staat ook de laatste training op het programma bij personal trainer Timo de Jong. Onder professionele begeleiding van Timo heb ik ongeveer 300 uur in de sportscholen van Zwaag en Enkhuizen doorgebracht. Daarnaast nog trainingen/rally's in Zuid-Frankrijk en Portugal op de motor.

slogo_ctouch.pngHet was dit jaar nog belangrijker om topfit aan de start te verschijnen. Omdat ik dit jaar zelf de tent moet opzetten, onderhoud en reparaties aan de motor moet verrichten en alle zaken zelf moet doen zal dat allemaal ten koste gaan van de nachtrust. Waar ik vorig jaar de 2e week van de rally ongeveer 4 uur per nacht kon slapen zal ik er niet van opkijken als het er dit jaar maar 2 worden. Een nacht zonder slaap zal ook niet vreemd zijn.

slogo_niwa.pngHet is daarom ook nog belangrijker om de motor heel te houden. Klinkt makkelijk en zal ook niet altijd lukken. Maar 10 minuten die je overdag tijdens het rijden probeert te winnen met extra grote risico's kan je 's nachts zo maar een paar uur slaap kosten van de weinige uurtjes die je al hebt. De wekker gaat elke dag gemiddeld om 04:00.

slogo_vugt.pngDakar en 'kist'  veteraan Richard de Groot vertelde mij dat er vorig jaar van de 25 deelnemers zonder assistentie er maar 5 de finish hebben gehaald. Dit is nu juist de uitdaging waar we naar zoeken.

slogo_autoschade.pngDat ik het tijdens de rally helemaal alleen moeten doen betekent niet dat er niemand achter me staat. Ik wil ook mijn grote dank alvast uitspreken naar de sponsoren die dit mogelijk maken. Met speciale dank aan de hoofdsponsor Luchtverkeersleiding Nederland. Neem eens een kijkje op de site www.luchtverkeersleider.nl en doe de test of je het ook in je hebt om luchtverkeersleider te worden. Kijk eens bij de andere sponsoren die het allemaal mogelijk maken.
Er is nog steeds een financieel gat in de begroting dus er zijn nog steeds aantrekkelijke mogelijkheden voor sponsoren inclusief zendtijd op RTL7.

slogo_onnoellens.pngNaast de sponsoren wil ik ook de supporters bedanken die me moreel en finacieel steunen. Je kunt je als supporter aanmelden tot het einde van de rally. Als supporter maak je kans op mijn KTM 450 Rally Replica of een reischeque van €5.000 euro. Check de voorwaarden op de site.

slgo_timo.pngTijdens de rally zal deze site zeer actueel bijgehouden worden door de webmasters. Door live tracking, twitter berichten, dagelijks verslagen en foto's uit Zuid Amerika kan je de hele rally meebeleven vanuit je stoel.

 

Programma tot en met 1 januari 2012:

  • 27 dec - 19:10 Vertrek naar Buenos Aires
  • 28 dec - +/- 19:00 Aankomst in Mar del PLata
  • 29 dec - Motor ophalen en de laatste stickers en aanpassingen aan de motor doen
  • 30 dec - 14:00 Technische en administratieve keuring (kan zo maar 6 tot 8 uur duren)
  • 31 dec - 14:30 Briefing
  • 31 dec - Vanaf 15:15 eerste podium start en show rondje door Mar del Plata
  • 1 jan - 07:00 (?) Start eerste verbinding en special

 

 

hslogo1_lvn1.pngslogo_ctouch.pngslogo_vugt.pngslogo_niwa.png

slogo_autodrop.pngslogo_autoschade.pngslogo_twinair.pngslogo_vontis.pngslogo_kenny.pngslogo_AVC.pngslgo_timo.pngslogo_onnoellens.png

« Terug naar archiefDit nieuwsbericht is geplaatst op 20 december 2011.

Hoofdsponsor

  • hslogo1_lvn1.png
  • hslogo_lvnl2.png

Sponsoren

  • slgo_rallyrijder.png slgo_timo.png slogo_autodrop.png slogo_autoschade.png slogo_AVC.png slogo_ctouch.png
Word supporteren maak kans op Erik's motor!
Social:

Copyright © 2018 Erik Kofman / Alle rechten voorbehouden / Website door Vontis Internetbureau

Home / Contact